Nog 7 dagen voor vertrek - Reisverslag uit Woerden, Nederland van Nane Hofland - WaarBenJij.nu Nog 7 dagen voor vertrek - Reisverslag uit Woerden, Nederland van Nane Hofland - WaarBenJij.nu

Nog 7 dagen voor vertrek

Door: Nane Hofland

Blijf op de hoogte en volg Nane

14 Juli 2014 | Nederland, Woerden

De kriebels beginnen zo onderhand op te komen..
Afsluiten van een druk schooljaar en de voorbereidingen voor een spannende reis die over 7 dagen begint, zorgt voor een hoop stress bij mij en Djanessa.

De HIV/Aids Life Skills programma's zijn bijna af, de inpaklijsten komen al aan bod, malaria pillen zijn binnen en de cholera-stempel is onderweg.
Dat betekent niet dat we al klaar zijn om te vertrekken..
Soms zijn 24 uur in één dag veels te kort, maar we houden de moed erin!
Alles voor het goede doel.

Aangezien ik al wat ervaring heb mogen opbouwen, weet ik een klein beetje wat me te wachten staat. Dit betekent niet dat het 'weer zo'n reis' gaat worden. Integendeel. Tickets, verzekeringen, visum, materialen, pillen en ga zo maar door.. Normaal regelt World Servants een hele hoop en dit keer ben ik toch op mezelf (& Djanessa) aangewezen.

Gelukkig worden we vanuit Zambia goed ondersteund en scheelt dat een hoop stress. Lundazi, Chimoza, Ikwele en een hoop andere dorpjes zullen ons verwelkomen :) Gaaf om ook weer de kinderen en mensen te mogen zien die ik vorig jaar met heel veel verdriet heb moeten achterlaten in Zambia, Ikwele. Wat heerlijk om te weten dat afscheid niet per se voor altijd is.. althans in dit geval. Ik kijk er zo enorm naar uit om de lieve kleine kids zoals Susan, Ephraim, Mumbi in m'n armen te sluiten en (bijna) dood te knuffelen.

De laatste loodjes wegen het zwaarst.. Geldt dit ook voordat je nog op reis moet gaan? In ons geval geloof ik wel..

Ik houd jullie op de hoogte :)

Liefs,
Nane

  • 18 Juli 2014 - 10:56

    Friederike:

    Ha Nane,

    Veel succes met de laatste voorbereidingen! Maak er weer een mooie en onvergetelijke trip van en daarna weer veilig thuiskomen!

    Liefs, Friederike en Maarten

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Nane

Ik heb een verslaving gecreëerd wat betreft het maken van reizen naar Afrikaanse landen. Daar ben ik voornamelijk actief geweest met de organisatie World Servants, die bouwprojecten mogelijk maakt in ontwikkelingslanden. Deze zomer zal ik vertrekken naar Zambia om HIV/Aids Life Skills voorlichting te geven en te werken met de allerkleinsten. Het is geweldig om uit naam van God te mogen dienen in landen waar het hard nodig is. juli 2012: Ghana, Langbina aug. 2013: Zambia, Ikwele juli/aug. 2014: Zambia, Lundazi (+ omgeving)

Actief sinds 14 Juli 2014
Verslag gelezen: 367
Totaal aantal bezoekers 6079

Voorgaande reizen:

21 Juli 2014 - 16 Augustus 2014

Zambia

Landen bezocht: